گذری بر یک «شبه گذرنامه»/تبلیغات فرهنگی با ایده ای نو
مهدی بذرافکن
متقاعد کننده ترین تبلیغات، آنهایی هستند که مردم معتقدند دارای ارزش خبری، مرتبط، معتبر و متفاوت از بقیه هستند.
تبلیغات شما باید اثری به یاد ماندنی بر جای بگذارد. تبلیغاتی که متفاوت تلقی میشود، همیشه متقاعدکنندهتر و به یاد ماندنیتر از تبلیغاتی است که تمایز نیافته است.
با این مقدمه سراغ تبلیغی فرهنگی می روم که امروز به لطف آقای دکتر عباس زمانی به دستم رسید.
واقعیتش وقتی این استاد ارتباطات پاکتی را به من تحویل داد گمانه هایم از درون پاکت آن نبود که بعد از باز کردنش رویت شد!
تازه بعدش هم متعجب شدم چرا او گذرنامه اش را به من داده است!
تا اینجا یعنی ایده پرداز این تبلیغ فرهنگی در کارش موفق بوده و تیرش به سنگ نخورده و دقیقا به وسط هدف اصابت کرده است.
اگر غیر از این بود من باید متوجه می شدم و دست آن بنده خدا هم رو می شد.
ایده پرداز این تبلیغ موفق بوده او چنان مرا سر ذوق آورده که الان و سر شبی در مسیر اصفهان به شیراز در حال نوشتن این یادداشت کوتاه هستم تا به محض رسیدن به منزل آن را در سایتم منتشر کنم.
خارج از نگرش های سیاسی معتقدم این یکی از جذاب ترین تبلیغ هایی بود که درباره حمایت همراهی مردم کشورم با اهالی فلسطین دیده بودم.
«شبه گذرنامه» ای که مخصوص سفر و ورود به سرزمین قدس است و اعداد و تاریخ های به کار رفته در آن هر کدام دارای تعابیر و معانی خاص خودش است.