وبلاگ

«توفان فکری» در «فرش ایرانیان» و روش «هدف و انجام کار»

نگاهی به یکی از برندهای موفق فرش در ایران

فکر می کنم بازار فرش ایرانیان بزرگترین مرکز ارایه فرش در جنوب ایران است که البته از طریق خرید آنلاین به تمام مناطق کشور هم ارسال دارد.
مهدی بذرافکن/کارشناس مدیریت تبلیغات

این مجموعه منظم با بهره گیری از مدیریتی علمی و با تدبیر توانسته به توفیقات مهمی در کسب بازار فرش در جنوب ایران و سراسر کشور دست یابد.
یکی از موارد مهم که فرش ایرانیان را متمایز از رقبایش در شیراز و جنوب کشور کرده اهمیت فوق العاده به تبلیغات است.
مدیران فرش ایرانیان به این مهم رسیده اند که تبلیغات هدفمند و علمی می تواند برگ برنده آنان باشد.
به همین دلیل این برند، شاید جزو اندک شرکت هایی باشد که برای تبلیغاتش اتاق فکر دارد.
اتاق فکری که نقشه راه را ترسیم و تبلیغات «هدفمند» و «بازده» را مورد توجه قرار می دهند.


انتخاب رنگ «سبزجذاب» برای این برند از خوش سلیقگی مدیران فرش ایرانیان است که به نظرم توانسته در ذهن و فکر مردم رخنه کند.
نکته مهم تر اما توجه و اهمیت مدیران فرش ایرانیان به برندسازی و حفظ برندشان است.
آنان تنها تبلیغات فروش را مورد توجه قرار نمی دهند بلکه به دفعات و از طریق ابزارهای مختلف ارتباطی مثل فضای مجازی و بیلبوردهای سطح شهر تبلیغات متنوعی ارایه می دهند که به صورت غیر مستقیم «فرش ایرانیان» را در ذهن مردم نگاه می دارد.
در شرکت های معتبر تبلیغاتی برای نوشتن و تنظیم تیزر از تکنیک های ایجاد خلاقیت گروهی استفاده می شود. زیرا استفاده از این روش ها نه تنها خلاقیت فردی را تحریک می کند بلکه با ایجاد هم افزایی گروهی،موجب خلق تیزرهایی می شود که از جذابیت بالایی برخوردار است.
بر اساس برداشتی از کتاب مدیریت تبلیغات نوشته دکتر محمدیان یکی از مشهورترین تکنیک های ایجاد خلاقیت گروهی برای نوشتن تیزر تبلیغاتی،بیلبوردهای شهری و تبلیغات فضای مجازی -که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد- روش توفان مغزی است.این روش توسط آلکس ازبورن به همین منظور ابداع شد.
به نظرم فرش ایرنیان نیز از این تکنیک استفاده می کند و همواره بر مشورت و دخیل دانستن اتاق فکری تاکید دارد.
معتقدم مدیران فرش ایرانیان از نظر روش و نوع هزینه برای تبلیغات، از روش «هدف و انجام کار» استفاده می کنند که به گفته دکتر محمود محمدیان -عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی-منطقی ترین روش تعیین بودجه است. با استفاده از این روش،بازاریابان بودجه تبلیغات خود را مطابق فرایند زیر تعیین می کنند.
1-تعیین اهداف خاص
2-تعیین کارهایی که انجام آن برای رسیدن به این اهداف لازم است.
3-برآورد هزینه های مورد نیاز برای انجام این کارها.
جمع این هزینه ها همان بودجه تبلیغات مورد نیاز را به دست می دهد.
استفاده از روش «هدف و انجام کار» این امکان را در اختیار مدیریت قرار می دهد که درباره ارتباط میان مبلغ خرج شده برای تبلیغات و نتایج حاصل از تبلیغات به ایده هایی خوب دست یابد.

معتقدم مدیران فرش ایرانیان از نظر روش و نوع هزینه برای تبلیغات، از روش «هدف و انجام کار» استفاده می کنند که به گفته دکتر محمود محمدیان -عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی-منطقی ترین روش تعیین بودجه است.
نکته مهم تر اما توجه و اهمیت مدیران فرش ایرانیان به برندسازی و حفظ برندشان است. آنان تنها تبلیغات فروش را مورد توجه قرار نمی دهند بلکه به دفعات و از طریق ابزارهای مختلف ارتباطی مثل فضای مجازی و بیلبوردهای سطح شهر تبلیغات متنوعی ارایه می دهند که به صورت غیر مستقیم «فرش ایرانیان» را در ذهن مردم نگاه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا