سواد رسانه ایکارگاه های آموزشی

گزارشی از کارگاه سواد رسانه ای خاوران/تصاویر

پنج شنبه گذشته به دعوت کانون فرهنگی امام محمدباقر علیه السلام خاوران و رسانه خاورانی ها برای برگزاری کارگاه سواد رسانه ای مهمان این منطقه از استان فارس بودم.

در این کارگاه درباه گوگل لنز و کارایی هایی مختلف آن،تکنیک های راستی آزمایی اخبار و نحوه تشخیص اخبار درست از نادرست بحث کردیم.

همچنین درباره انواع سواد رسانه ای مثل:سواد ارتباطی،سواد دیجیتال،سواد اقتصادی،سواد تربیتی،سواد عاطفی،سواد رایانه ای، و… توضیحاتی دادم و از نظر یونسکو به تعریف سواد پرداختم.

گزارشی از کارگاه سواد رسانه ای خاوران/تصاویر

سعی کردم کارگاه به صورت بحث و گفت و گو  و مشارکتی باشد. خوشبختانه با علاقمندی اعضای حاضر در کلاس هرچند فرصت کم بود اما موارد تا حد امکان هرچند به صورت خلاصه بیان شد.

به نظرم کارگاه های سواد رسانه ای برای مدیران و مسوولین هم از نیازهای اصلی بحث مدیریت آنهاست.

kargahkhavaran2

mehdi گزارشی از کارگاه سواد رسانه ای خاوران/تصاویر

گفتنی است در این دوره همراهی دوست خوبم ابراهیم اژدری مایه خوشحالی بود. او هم در این دوره کارگاه به تشریح انواع سبک های خبری، تیتر زنی در رسانه ها و… پرداخت.

گزارشی از کارگاه سواد رسانه ای خاوران/تصاویر

ابراهیم اژدری در حال تدریس اصول خبرنویسی و حواشی پیرامون آن


رامین محمدی، جوان علاقمند به رسانه  برگزار کننده این دوره بود که می دانم با استفاده از تجربه های برگزاری چنین کارگاه هایی در آینده ای نه چندان دور حرف های بیشتری در این زمینه برای گفتن خواهد داشت.


خانم سهیلا فریدفر را هم فراموش نکنم که در محل کانون فرهنگی امام محمدباقر علیه السلام خاوران از جهت میزبانی سنگ تمام گذاشت. او که از فرهنگیان دلسوز آن منطقه است.


تصاویری که می بینید سه عکاس داشته! رامین محمدی،علیرضا مرادی و حسن نوروزی.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا