دانشگاه

کلاس نوشتِ دانشگاه(۹) اسلوب استاندارد گزارش نویسی در روابط عمومی

پیش نوشتار:
قصد دارم از این ترم «تجربه نگاری» هایم را از تدریس در کلاس های درس به اشتراک بگذارم. این «تجربه نگاری» ها، هم برای خودم خوب است -تا با مقایسه کلاس ها بتوانم در پایان ترم، تصویری از عملکردم داشته باشم و بر اساس آن به برنامه های بهتری برای آینده برسم-والبته برای دیگرانی که بعدها به حوزه تدریس ورود می کنند با مطالعه این تجربه نگاری ها شاید بهره ای بِبَرند. و در نهایت این که اگر این خاطره نگاری ها ادامه یافت و اگر بازخورد خوبی داشت بعدها کتاب شوند.برای نام این خاطره نگاری ها در نهایت به «کلاس نوشت» رسیدم.
کلاس نوشت نهم/دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر

مهدی بذرافکن

دو درس و کلاس روزهای دوشنبه « شیوه نگارش(گزارش) نویسی در روابط عمومی ها» و «ویراستاری و صفحه آرایی» است.

یکی از موضوعات مهم برای روابط عمومی ها نوشتن گزارش از بیلان کاری اداره ها و سازمان های شان است.

درس شیوه گزارش در روابط عمومی ها اینجا به کمک شان می آید تا بتوانند با اسلوب استاندارد، رویدادهای سازمان شان را در رسانه ها و نهادای بالادستی پوشش دهند.

برای درس گزارش نویسی بر اساس کتاب«نویسندگی برای مطبوعات و رسانه های الکترونیک» نوشته«برندن هِنِسی» قصد دارم ابتدا دانشجوها را با ساختار یک رسانه آشنا کنم و در ادامه به معرفی نشریات مختلف کاغذی و خبرگزاری ها و سایت های متنوع خبری بپردازم.

یکی از مشکلات دانشجویان رشته روابط عمومی این است که با مباحث این درس بیگانه اند و به طور مثال کمتر با رسانه ها آشنا هستند.

این یعنی آنها اخبار روزانه را معمولا از مجاری غیر رسمی مثل گروه های واتساپی دریافت می کنند.

درس ویراستاری و صفحه آرایی را با تعریف ویراستاری و نگارش آغاز کردیم.

درباره چیدمان صحیح صفحه نخست روزنامه ها هم بحث کردیم.

به آنها یادآور شدم که اغلب روزنامه های قدیمی و مشهور دنیا یونیفرم صفحه نخست خود را بر اساس سادگی بنا نهاده اند جز در موارد خاصی که موضوعات ویژه ای در دستور کارشان باشد.

هرچند در همان روزنامه های اروپایی مثلا روزنامه ای مثل «مارکا» با رنگ و لعاب هیجانی بسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا