نقش ایده خوب در موفقیت تبلیغات
وقتی ایده ای نباشد و تبلیغات، فله ای انجام شود یا ایده باشد اما ایده درست و حسابی نباشد نتیجه حاصل نمی شود و فقط مقداری پول دور ریخته می شود، بدون هیچ عایدی خاصی.
شوربختانه باید گفت «ایده» و «ارزش ایده» در تبلیغات شرکت ها و سازمان ها، خصوصا در شیراز و استان فارس شناخته شده نیست و جایگاهی ندارد.
مثلا حاضرند برای تبلیغات شهری،آگهی های فضای مجازی و روزنامه ها میلیون ها تومان هزینه کنند اما حاضر نیستند به یک ایده مناسب و حرفه ای تبلیغاتی دست یابند.
در بهترین حالتش اگر ایده پردازی برایشان اندک اهمیتی داشته باشد انتظار دارند مفت و مجانی و با یک تلفن و فدایت شوم به یک شعار تبلیغاتی خوب، یا نام مناسب یک برند برسند و نهایتش با یک تشکر و یک دعوت به صبحانه تمامش کنند!
در صورتی که ایده پردازی مهمترین بخش تبلیغات است و بیشترین هزینه باید شامل این بخش شود وگرنه طراحی و تبلیغات که با پول پاشی کاری ندارد.
کاش شرکت ها، سازمان ها، مراکز پزشکی و… بدانند ایده خوب تبلیغاتی رمز موفقیت آنهاست جایی که آنها بیشترین خساست را دارند پاشنه آشیل شان است، از ما گفتن بود.