دانشگاه
کلاس نوشت(۴۶) حرکت از حفظیات به سوی تفکر و تحلیل
میانترمی با طعم دانایی و تلاش در دو کلاس آسیب شناسی اجتماعی و روانشناسی رسانه و تبلیغات

مهدی بذرافکن:به همین زودی، زمان میانترم فرا رسید.در چهار کلاس دانشگاه آزاد شیراز -سه کلاس «آسیبشناسی اجتماعی» و یک کلاس «روانشناسی تبلیغات و رسانه» – با حدود ۱۵۰ دانشجو همراه هستم.
از ابتدای ترم هدفم عبور از آموزش حفظی و رسیدن به یادگیری واقعی و کاربردی است؛یادگیریای که در زندگی و کار قابل لمس باشد نه صرفاً در برگه امتحان.
در درس آسیبشناسی اجتماعی دو سؤال تحلیلی طراحی کردم که پاسخهای دقیق و بینشمند دانشجویان واقعاً فراتر از انتظارم بود.
در درس روانشناسی رسانه و تبلیغات نیز سؤال تخصصی و زمانبری طرح شد اما دانشجویان با دقت و تحلیل منطقی توانستند به خوبی از عهده آن برآیند.
در کنار آن درباره استفاده آگاهانه و درست از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای یادگیری و تحلیل نیز گفتوگو داشتیم.
نتیجه گیری این که مشاهده سطح بالای درک، تلاش و علاقه دانشجویان برای فهم عمیق مفاهیم، نشانه روشنی از شکل گیری مسیر یادگیری واقعی است؛ مسیری که با دانش، تفکر و پشتکار آنها به نتایجی درخشان خواهد رسید.





