دانشگاه

کلاس نوشت(۴۷)خلاقیت در لحظه/تجربه ای تازه در آموزش تیتر و کپشن

برداشتی از دو کلاس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی شیراز

مهدی بذرافکن:راستش را بخواهیدهفته‌ گذشته در کلاس «روان‌شناسی رسانه و تبلیغات» دانشگاه آزاد شیراز، از طرف دانشجویان‌مان غافلگیر شدم. ما آن روز به موضوع «کپشن‌نویسی و تیتر‌زنی» پرداخته بودیم و آن‌ها خلاقیتی فراتر از انتظارم نشان دادند.

وقتی سوژه‌ای را از دانشگاه به آن‌ها می‌دهم، انتظار متن‌هایی معمولی دارم، اما آن‌ها با ذوق و دقت تیترهایی نو و متن‌هایی پخته نوشتند که هر یک می‌تواند نویدگر رسانه‌نگارانی آینده‌دار باشد.

روز بعد در مرکز آموزش علمی کاربردی غدیر کلاس «مبانی ارتباطات و رسانه‌شناسی» هم همین مبحث را تجربه کرد. آنجا هم دانشجویان توانستند به صورت بداهه تیترهایی درخشان و کپشن‌هایی دلنشین بنویسند.

نکته ارزشمند برای من اما واکنش واقعی و انرژی آن‌ها در خلق چیزی نو و تأثیرگذار بود. من فکر می کنم برخی از این دانشجویان می‌توانند در آینده به صدایی قوی در رسانه تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام مهدی بذرافکن
دکمه بازگشت به بالا