دانشگاه
کلاس نوشت(۴۷)خلاقیت در لحظه/تجربه ای تازه در آموزش تیتر و کپشن
برداشتی از دو کلاس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی شیراز
مهدی بذرافکن:راستش را بخواهیدهفته گذشته در کلاس «روانشناسی رسانه و تبلیغات» دانشگاه آزاد شیراز، از طرف دانشجویانمان غافلگیر شدم. ما آن روز به موضوع «کپشننویسی و تیترزنی» پرداخته بودیم و آنها خلاقیتی فراتر از انتظارم نشان دادند.
وقتی سوژهای را از دانشگاه به آنها میدهم، انتظار متنهایی معمولی دارم، اما آنها با ذوق و دقت تیترهایی نو و متنهایی پخته نوشتند که هر یک میتواند نویدگر رسانهنگارانی آیندهدار باشد.
روز بعد در مرکز آموزش علمی کاربردی غدیر کلاس «مبانی ارتباطات و رسانهشناسی» هم همین مبحث را تجربه کرد. آنجا هم دانشجویان توانستند به صورت بداهه تیترهایی درخشان و کپشنهایی دلنشین بنویسند.
نکته ارزشمند برای من اما واکنش واقعی و انرژی آنها در خلق چیزی نو و تأثیرگذار بود. من فکر می کنم برخی از این دانشجویان میتوانند در آینده به صدایی قوی در رسانه تبدیل شوند.





