وبلاگ

تحلیلی بر روزنامه ابرار/یادش بخیر…

تهی از مطالب تولیدی،سرشار از آگهی دولتی

از سالهای دور که روزنامه ابرار ورزشی یکه تاز مطبوعات ورزشی بود مشتری این روزنامه بودم. بعدش روزنامه ابرار سیاسی که واقعا در آن سالها می درخشید. به یاد دارم مثلا آن سالها تنها روزنامه ای بود که جلد اغلب روزنامه ها را منتشر می کرد. ابرار اقتصادی هم روزگاری با شمارگان بالا و تعداد صفحات زیاد در بین روزنامه های اقتصادی می درخشید.

نوشته:مهدی بذرافکن

هنوز هم مجموعه نشریات ابرار را دوست دارم زیرا برایم یادآور یک بنگاه مطبوعاتی موفق بخش خصوصی است. با این حال ناگفته پیداست که روزنامه های موسسه ابرار مانند بسیاری از روزنامه های دیگر دچار رکود شده اند.

رکودی که البته تا این حد برای مخاطبان نشریات ابرار قابل تصور نبود.ابرار ورزشی کجاست؟ ابرار سیاسی، ابرار اقتصادی؟ نکته قابل تامل اما اینجاست که روزنامه ابرار سیاسی -که بیشتر از هر زمان دیگری تهی از مطالب تولیدی است- با این حال اما نسبت به خیلی از روزنامه های -تولید محتوا محور- از آگهی های بسیار خوبی بهره مند است.
چیزی بیشتر از نصف صفحات روزنامه!

بررسی روزنامه های ابرار سه روز ششم تیر، هفتم و دهم مردادماه 1402که هر روز در 12 صفحه منتشر شده، نشان می دهد از 12 صفحه روزنامه کمی بیشتر از 6 صفحه را آگهی های مختلف دولتی و ثبتی در برگرفته است.

این مقدار آگهی بالا برای روزنامه ای که تقریبا هیچ گونه مطلب تولیدی ندارد کمی عجیب است. هرچند بنده بخیل نیستم اما دوست دارم روزنامه هایی که تولید محتوای مناسبی دارند هم از چنین آگهی های خوبی برخوردار باشند.

و در آخر این که روزنامه امروز ابرار را هم کامل بررسی کردم. جلد این روزنامه،سخاوتمندانه با 13 تیتر بسته شده که همه 13 تیتر از خبرگزاری ها و سایتهای خبری است حتی تیتر اصلی؛یعنی روزنامه ای که نیمی از آن اگهی های دولتی وثبتی است حتی نباید یک مطلب تولیدی داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا