وبلاگ

تحلیلی کوتاه بر یک مجله قابل اعتنا/«تجارت فردا» و مغناطیس توانا

قرار دادن حرفه ای عناصر طراحی برای جلد هر مجله یکی از شاخصه های اصلی و دلیل ترغیب مخاطب به خرید آن است.

مهدی بذرافکن

کاربرد مناسب اصول طراحی با الگوهای مشخص تنها برای آراستن جلد مجله نیست، بلکه ارائه یک توالی معقول از محتوا و یک مسیر منظم از نحوه مطالعه خوانندگان است.
تصمیم گیری صحیح در مورد رنگ، تایپوگرافی، عکس و طرح مناسب برای تبدیل مجله به یک اثر خواندنی ضروری است.
اعتبار یک مجله فقط به محتوای آن نیست؛مجله یک محصول ترکیبی است که نوآوری در طراحیِ خلاق و سبک استاندارد همراه درونمایه آن عیارش را مشخص می کند.
جلد نشریات مانند یک کانون مغناطیس عمل می کنند که خوانندگان را به سوی خود می کشانند.
جلد مجله به عنوان یک عنصر طراحی جذاب توجه مخاطب را به خود جلب و علاقه آنها را برانگیخته می کند. این نگاه اولیه آنها قبل از تصمیم به خرید و فرو رفتن در محتوای آن است. از این رو، ایجاد یک طرح جلد مجله که فوق العاده جذاب و قانع کننده باشد، حیاتی و البته که دشوار است.
فراتر از زیبایی شناسی صرف، جلد نشریات اطلاعات حیاتی را منتقل می کنند که برای مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است در نتیجه، یک طرح جلد عالی می تواند چالش برانگیزتر از حد انتظار باشد.
«تجارت فردا» با نظم انتشار هفتگی، یکی از مجله های قابل اعتنا،معتبر و حرفه ای این سالهای ایران است که وجود خارجی دارد یعنی بر خلاف بعضی مجلات فقط نسخه پی دی اف در شبکه های اجتماعی منتشر نمی کند و مهمان سنگین و رنگین کیوسک های مطبوعاتی است.
از این جهت بی تعارف و بی اغراق باید به صاحبان و گردانندگان و عوامل تحریریه و فنی و توزیع و فروش و… تجارت فردا یک خسته نباشید جانانه گفت که پایمردانه بر این راه سخت ایستاده اند و تلاش دارند تا یک کار حرفه ای و در خور شان مخاطبِ «سخت سلیقه» ایرانی عرضه کنند.
معتقدم «تجارت فردا»هرآنچه در مقدمه نوشتم را یک تنه دارد؛غرض، بیان همین بود و این که در تولید یک نشریه مهم و تاثیرگذار عوامل بسیاری نقش دارند.
من اینجا برای تشکر نام و مسوولیت همه آنها را ذکر می کنم:

صاحب امتیاز: دنیای اقتصاد تابان

مد‌‌‌‌یرمسوول: علیرضا بختیاری

سرد‌‌‌‌بیر: محمد‌‌‌‌ طاهری

شورای سیاستگذاری:

یحیی آل‌اسحاق
عباس آخوند‌‌‌‌ی
محمد‌‌‌‌‌مهد‌‌‌‌ی بهکیش
محسن جلال‌پور
د‌‌‌‌اود‌‌‌‌ د‌‌‌‌انش‌جعفری
احمد دوست‌حسینی
علی‌اصغرسعیدی
محمد‌‌‌‌ طبیبیان
پرویز عقیلی‌کرمانی
موسی غنی‌نژاد
سیدفرشاد فاطمی
غلامعلی فرجاد‌‌‌‌ی
مسعود کرباسیان
علی میرزاخانی
محمد‌‌‌‌ نهاوند‌‌‌‌یان
مسعود‌‌‌‌ نیلی
فرهاد‌‌‌‌ نیلی

دبیران تحریریه:

رضا طهماسبی
هادی چاوشی
سایه فتحی

مشاور سردبیر:

مهدی نوروزیان

مد‌‌‌‌یر اجرایی:

فرهاد‌‌‌‌ حسین‌پور

تحلیلگران:

علی ابراهیم‌نژاد
سجاد ابراهیمی
سعید اسلامی‌بیدگلی
رضا بوستانی
مولود پاکروان
سمیه توحیدلو
پویاجبل‌عاملی
حسین جوشقانی
علی چشمی
فرهاد خان‌میرزایی
محمدرضا داودالحسینی
محبوبه داودی
نوید رئیسی
حامد زرندی
داود سوری
علی شاکر
محمود صدری
سیدشمیم طاهری
مجید عینیان
محمدرضا فرحی
رامین فروزنده
علی فر‌حبخش
پویا فیروزی
مهدی فیضی
حمید قنبری
امیر کرمانی
هومن کرمی
محمد کوثری
محمد گرجی‌آرا
محمد ماشین‌چیان
رامین مجاب
میثم مظاهری
بهروز ملکی
فاطمه مهجوریان
پویا ناظران
نیما نامداری
فاطمه نجفی
مصطفی نعمتی
عطیه وحیدمنش

تحریریه:

مرضیه محمودی
فاطمه‌شیرزادی
جواد حیدریان
ابراهیم علیزاده
علی طهماسبی
محبوبه فکوری
شادی معرفتی
مجید حیدری
زینب موسوی
بهاره چراغی
بابک صحراگرد
مریم شکرانی
محمدحسین شاوردی

مترجمان:

جواد‌‌‌‌ طهماسبی
ایما موسی‌زاد‌‌‌‌ه
محمد علی‌نژاد
الهام شیرمحمدی
محمدامین طباطبایی
مرتضی مرادی

هنری و فنی:

مد‌‌‌‌یر آتلیه: آرش لاجورد‌‌‌‌
صفحه‌آرایی: جمال د‌‌‌‌ید‌‌‌‌گر، محمدرضا فریدونی، حسین احمدی، علیرضا تاجیک‌‌‌‌
عکس: سعید‌‌‌‌ عامری، مسعود زارعی
اینفوگرافیک: ارشین میرسعید‌‌‌‌ی
طرح: آزاده پاک‌نژاد
ویراستاران: نیلوفر نیاورانی، زهرا زارعی‌، محبوبه شریفی
حروفچینی: ساره سیدناصـری، سپیده‌معظمی، فاطمه فتحی

توسعه بازار (تبلیغات) :

مدیر: زینب‌سادات میرهادی

حمیدرضا اسلامی
زهرا مسافر
بهنام عقیلی
مهتاب رحمتعلی
لیلا اکبرپور
ملیحه ابراهیمی
فاطمه بهاد‌‌‌‌ری
زینب طاری
رضا دهقان

ناظر چاپ: علی زارع

تدارکات: مهدی غلامپور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا